miercuri, 16 februarie 2011

La un pas de catastrofa

In august, era totul pregatit. Nu mai trebuia decat sa semnam contractul si Radin sa tipareasca. Dar, dezastru: toata lumea intra in concediu, asa ca persoana de contact de la 4Colours - reprezentantii lui Radin la Bucuresti - mi-au zis sa revin dupa 15 septembrie! Deja a inceput sa mi se para ca lucrurile incep sa semene cu o conspiratie. Totul parea facut special ca sa nu prind targul. In disperare de cauza, am inceput sa caut o alta varianta. Mi-a fost recomandata o tipografie din Bucuresti, unde - mi s-a spus - as fi putut gasi preturi la fel de bune ca ale lui Radin Print si calitate la fel de buna. Am sunat la persoana de contact, care lucreaza in redactia unei publicatii importante. Foarte amabila, mi-a cerut ragaz doua zile ca sa poata face o calculatie.
Apoi, mi-a trimis raspunsul in mail. Cand l-am citit, nu mi-a venit sa cred: pretul era cu 125% mai mare. Mi s-a parut clar ca oamenii nu vor, in realitate, sa tipareascsa. Nu este posibil sa accepti ideea ca, in mod real, pe baza unor calcule economice corecte, o tipografie sa ajunga la un asemenea pret. Era mai mare chiar si decat cel pe care mi-l ceruse prima tipografie la care apelasem in Timisoara.
Intotdeauna m-am intrebat cum este posibil ca acelasi produs sa aiba preturi semnificativ diferite in functie de cel care ti-l vinde. In cazul meu, hartia era aceeasi, coperta la fel, practic nu gaseam absolut nicio ratiune serioasa pentru ceea ce se intampla. Am ajuns la concluzia ca nu exista decat doua explicatii posibile: ori respectivii erau niste escroci de cea mai joasa speta, ori nu aveau chef sa se incurce cu un tiraj de numai 1000 de exemplare. Oricare ar fi fost cea corecta, am renuntat si am hotarat sa ma resemnez: voi astepta luna septembrie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!