duminică, 8 mai 2011

La Costica

La ora 8 voi pleca spre Moldova. Pe seara sper sa fiu la amicul meu Costica, traitor in satul Verdea din comuna Racoasa. Comuna asta este undeva intre Panciu si Adjud, inconjurata de dealuri. Costica s-a nascut acolo, apoi valurile vietii l-au purtat prin toata lumea si l-au azvarlit la Sinaia, unde s-a casatorit cu Adriana. Adriana e verisoara cu Luminita, fosta mea colega, cea care m-a dat pe mainile lui Petre Mongolu. Acum vreo zece ani, au vandut casa de la Sinaia si s-au dus la Verdea. Costica a muncit ca un rob si a ridicat o casa. Nu au copii, cu toate ca si-ar fi dorit (mai mult Costica), insa acum se pare ca e prea tarziu.
Intrarea la Costica




De doua - trei ori pe an, ma duc acolo si stau cateva zile. E o experienta interesanta, pentru ca ma ajuta sa imi reamintesc ce inseamna viata la sat. Si, cand ma strabate, aparent fara niciun fel de logica, gandul de a ma duce sa stau si eu la tara, amintirile de la Racoasa ma ajuta sa imi revin in fire.
Nu gasesc acum, la repezeala, poze cu Costica, am dat insa peste una cu Adriana.
Maine o sa raman acolo, la Racoasa si probabil o sa incing cu Costica diverse gratare. Marti, o sa plec catre Iasi, unde m-am inscris ca expozant la Targul de Carte Librex 2011. Sper sa reeditez succesul de la targul Gaudeamus, desi cu moldovenii nu se stie niciodata. In principiu, o sa ma cazez la Manastirea Hadambu, daca persoana care mi-a promis o relatie acolo reuseste sa ia legatura si sa aranjeze. Daca nu, o sa raman la vreo pensiune. Targul tine pana pe 15, asa ca o sa imi iasa Ieshii pe nas. Dar cred ca o sa fie interesant. De acolo, o sa merg la o veche prietena, Adina, care locuieste in Darmanesti. Viata ei este demna de povestit, dar nu o s-o fac acum, ci la intoarcere.
In orice caz, la Librex o sa duc si prima mea carte, Multimi, din care am mai gasit vreo 100 de bucati prin garaj. Ma gandesc sa o ofer gratuit celor care cumpara doua exemplare din Povestile Mariei. 
Acum gata, ma duc putin cu Richi2, dupa care nu mai am nimic de facut decat sa plec. O noua sansa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!