marți, 28 iunie 2011

Oala fermecata

O intamplare foarte interesanta s-a petrecut anul trecut, la sfarsitul lui martie. Pusesem pe foc o oala cu apa, pentru ciorba. Cand a inceput sa clocoteasca, m-am gandit sa o mut pe un alt ochi de aragaz, ca sa-i fac loc ibricului de cafea. Am luat o carpa, am apucat oala de urechi si, in acel moment, lucrurile au scapat de sub control. Pentru ca nu o apucasem bine de urechea dreapta, mi-am fript putin degetul, asa ca am lasat-o din nou pe aragaz. Nu stiu cum, in ce mod, ea a inceput sa alunece cumva spre mine, pana mi s-a sprijinit de burta. Pentru ca se misca, putina apa a iesit si mi-a oparit buricul. Durerea nu a fost cine stie ce, insa m-am speriat si m-am dat inapoi. Avand cale libera, oala a cazut pe pardoseala, iar apa a sarit pe piciorul meu drept.

De durere, am dat sa fug catre baie, dar m-am impiedicat sau am alunecat sau amandoua si m-am prabusit, strigand. Am cazut cu scaunul de care ma apucasem si unul dintre picioarele lui mi-a aranjat doua coaste. Am continuat sa strig, scoteam niste sunete sacadate, daca m-ar fi auzit cineva fara sa ma vada si-ar fi inchipuit ca am un orgasm. M-am ridicat, am luat o sticla de ulei si bolul cu sare si m-am dus la baie. Acolo mi-am uns piciorul si l-am umplut de sare. Asa stiam eu ca se face si, de multe ori, cand ma mai oparisem la mana, scapasem de dureri cu metoda uleiului si a sarii. Numai ca de data asta se pare ca nu am procedat bine, arsura era mult prea mare si in profunzime. Mi-a explicat cineva mai tarziu ca ar fi trebuit sa tin piciorul in apa rece, ca uleiul nu a facut decat sa inchida porii etc. Sper sa nu mai am vreodata prilejul de a verifica teoria asta.
Asa arata piciorul meu a doua zi dupa accident
Toata treaba a durat mai bine de o luna. M-am uns cu niste alifii, m-am stropit cu spray special, m-am pansat si m-am curatat zilnic. Dar la spital nu m-am dus. Cat stateam in pat, era OK, dar cand ma sculam dimineata era cumplit, aveam niste dureri incredibile. Intr-o zi, a trecut pe la mine Manilas, care se ducea acasa, la Busteni, dupa doua luni de lucrat in Recas, la vie, si se gandise sa-mi aduca un liliac alb, pe care sa-l plantez langa bloc. Mi-a vazut piciorul, nu a zis nimic, apoi a plecat. Abia cand m-am intalnit cu el din nou, prin septembrie, mi-a povestit ca fusese ingrozit, dar tacuse din gura ca sa nu ma sperie si pe mine.
Asa arata piciorul meu la circa doua saptamani dupa accident
Pana la urma, ranile s-au vindecat. Am ramas cu un fel de pete albe in zonele care fusesera cele mai arse. Am avut timp, in perioada aia, sa ma gandesc pe indelete, sa-mi rememorez fiecare clipa, sa refac in minte toate miscarile care au dus la caderea oalei de pe aragaz. Singura concluzie la care am putut sa ajung a fost ca nu pot gasi o explicatie. Era ca si cum oala aia se deplasase singura, sau impinsa de o forta care se manifesta tocmai atunci in locul acela si care nu avea nicio legatura cu mine. M-am gandit inclusiv ca era pedeapsa care mi se cuvenea pentru ca nu tinusem postul Pastelui - pur si simplu nu am gasit o alta explicatie cat de cat acceptabila.


2 comentarii:

  1. Asa este ! Parerea mea,este ca atunci cand ai credinta traiesti cu teama de a nu gresi cu nimic in fata Lui si daca te simti vinovat cu ceva,apare intrebarea:voi fi pedepsit?
    Daca am fi fost niste marionete totul ar fi fost OK,dar am fost inzestrati si cu puterea gandului pe care nu-l poti opri atunci cand vrei.
    Gandindu-te ca nu ai voie sa te gandesti la "ceva","cineva"intr-un mod pacatos apare pacatul gandului,deci tot pacatuiesti.
    Perfecti si corecti asa cum ne dorim sa fim nu o sa reusim niciodata,dar este bine ca ne straduim.
    El,a suferit pentru noi si a luat asupra Sa pacatele noastre,dar ne-a lasat mai departe sa simtim gustul suferintei...pricinuite de un gand,un cuvant,o privire...

    ps. Pentru arsuri,(sper sa nu ti se mai intample)e bine de stiut se foloseste imediat albusul de ou si nu va mai aparea acea punga cu lichid sub piele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Parerea mea e ca nu ar trebui sa traiesti cu niciun fel de teama.

    RăspundețiȘtergere

După mine!