luni, 18 iulie 2011

Cotoroanța duhovnicească

Ieri, înainte să merg în Vama, am făcut o mică excursie până la Mănăstirea Moldoviţa. Pe drum, cam prin Vatra Modoviței, m-am intersectat cu un autocar cu număr de Timişoara. Mi-am zis "ce chestie ar fi să fie exact autocarul cu Maria şi colegii ei". Dar n-avea cum, era inscripţionat cu nu ştiu ce firme, ori eu credeam că excursia se face cu microbuzul şcolii. Aveam să aflu, seara, că exact ăla era autocarul, deci mă intersectasem cu Maria. Ei, o simplă coincidenţă, mică şi drăguţă. M-am dus la mânăstire, am intrat pe furiş pentru că eram îmbrăcat indecent (cămaşă cu mânecă scurtă şi pantaloni până deasupra genunchilor), am făcut câteva poze şi m-am dus la Vama. Nu mică mi-a fost mirarea când am văzut autocarul parcat lângă pensiune. Am intrat pe stadion şi toate celelalte, pe care le-am povestit deja. Apoi, stând la un pahar de Frâncuşă de Cotnari cu proprietarul şi cu una dintre însoţitoarele copiilor, am aflat o poveste interesantă.
Anume, când au intrat în Moldoviţa, au găsit acolo un panou electronic de informaţii, din cele care sunt plantate în toată Europa. Cineva tocmai "butona", căutând să afle ce-l interesa. Când omul a terminat, Maria s-a dus şi ea să "butoneze". Chiar atunci, a apărut o călugăriţă bătrână, care a prins a striga la Maria, întrebând-o cine i-a dat voie să umble la panou. Însoţitoarea i-a spus că nu vede nicio problemă, înainte umblase un domn, deci era clar că panoul este pus acolo exact ca să umbli la el. Dar bătrâna nici gând să înţeleagă. A început s-o împingă pe Maria şi, bineînţeles, ceilalţi copii s-au îndreptat şi ei către ieşire, din solidaritate. Oricum, cu toţii s-au simţit aproape daţi afară.
Problema este că există o incompatibilitate aproape totală între bătrâni (mai cu seamă cei legaţi de Biserică) şi progresul tehnologiei. Bătrânii ăştia consideră Internetul un instrument prin care diavolul îi ispiteşte şi apoi îi pierde pe oameni. Pentru ei, calculatorul este un fel de versiune modernă a cazanului cu smoală medieval în care ard sufletele necredincioşilor. Aşa că nu e de mirare că unii, din când în când, îşi pierd cumpătul şi devin agresivi. Sunt convins că panourile digitale au fost puse în mănăstirile "turistice" la ordinul unor capete luminate din BOR, poate chiar patriarhul a dispus instalarea lor. Însă bătrânii călugări nu au cum să accepte aşa ceva. Călugăriţa agresivă de la Moldoviţa aşteaptă, probabil, demult să îşi verse năduful, dar nu s-a putut lua la harţă cu adulţii care butonau, aşa că i-a picat la fix vederea Mariei cu degetele plimbându-se pe touchscreen. S-a năpustit asupra ei şi a dat-o afară, boscorodind-o, ceea ce mă face să trag concluzia că este pur şi simplu o cotoroanţă duhovnicească. Astfel de persoane ar trebui, cred eu, să fie ţinute cât mai departe de orice device care face parte din panoplia diavolului: panouri digitale, laptopuri, camere de filmat, etc. Pentru că ele îi irită atât de tare, încât uită până şi cuvintele lui Iisus: "lăsaţi copiii să vină la mine".  
Spuneam că am făcut şi eu poze în Moldoviţa, pe furiş, după ce grupul cu Maria plecase deja. Într-una din ele apare o călugăriţă. Nu m-ar mira ca prin jocul coincidenţelor, să o fi prins în poză chiar pe cotoroanţa duhovnicească.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!