duminică, 30 octombrie 2011

Carambolul pe gat

Cand am scris de biliard si de kegle, nu m-am gandit ca poate unii vor intelege ca e vorba de snooker si se vor mira: ce naiba sunt alea kegle? Ei bine, in vremea aia se juca biliard pe o masa fara buzunare. Fiecare jucator avea bila lui si exista si o a treia, rosie, numita carambol. In mijlocul mesei se puneau cinci bete, pe care noi le numeam kegle si fiecare valora cate doua puncte. Scopul era sa darami cat mai multe kegle si sa lovesti si carambolul - care valora si el patru puncte.Dar nu puteai sa le darami oricum, ci numai cu bila adversarului, pe care, de multe ori, nu o vedeai direct, pentru ca era ascunsa in spatele keglelor. In astfel de situatii, trebuia sa o gasesti lovind marginea mesei si calculand unghiul dupa care se va duce bila ca sa-si atinga tinta. Era ceva interesant, unii loveau inclusiv la 5 mante, ceea ce era deosebit de spectaculos.
Kegle

Unul dintre tipii care veneau sa joace biliard era Octav. Juca onorabil, nu am ce sa zic, dar ca el erau destui. Vreau sa spun ca in afara de Florian, un tip interesant, despre care se spunea ca a jucat barbut intr-o noapte si a castigat aproape un milion de lei, pe care i-a pierdut insa a doua seara, in afara deci de Florian, nu erau printre noi jucatori foarte buni. Octav, insa, avea un obicei. Cand erai la masa si jucai cu careva, daca se nimerea acolo incepea sa te ia peste picior. Te facea de comedie la fiecare rateu pe care-l dadeai, radea zgomotos, ce mai, ziceai ca daca pune el mana pe tac si incepe sa joace, o sa fie spectacol absolut, cu lovituri de mare maestru. Cand colo, dadea si el aceleasi gherle.
Intr-o zi, m-a prins jucand. Ce mi-au auzit urechile...nici nu vreau sa-mi amintesc. Asa ca am terminat ora pe care o platisem si m-am dus si eu pe bara, sa asist la meciurile lui Octav. I-am zis si eu cate-n luna si-n stele, pana cand un amic din galerie, m-a tras de mana si m-a intrebat: "bai, tu nu-l stii pe Octav?" Il stiam, evident, numai ca tipul ala se referea la altceva: nu stiam cat de urat face Octav daca se enerveaza si rade careva de el. Sincer sa fiu, nu auzisem de treaba asta. Asa ca am lasat-o mai moale, mai ales cand tipul acela mi-a zis ca risc sa rupa Octav tacul pe mine sau sa-mi bage carambolul pe gat. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!