sâmbătă, 15 octombrie 2011

Forumul egiptean

Acum ceva vreme (vreun an si jumatate), am descoperit un forum al romanilor din Egipt. Cum sunt extrem de interesat de tot ce tine de aceasta tara, sigur ca am dat sa ma inscriu in comunitate. Am completat formularul si iata ce dialog a urmat intre mine si admin:
Buna ziua. Conform regulamentului de pe forumul www.romaniangatetoegypt.com , id-ul dvs "descapatinatu" este considerat impropriu.Va rog trimiteti un nou id, cu un nume decent, normal, in cazul in care mai doriti acest cont. Pana la primirea unui raspuns din partea dvs. contul dvs va fi dezactivat!
O zi buna !


Am o rugaminte. Din cauza barierelor culturale care constat ca exista intre mine si Dvs, imi este foarte greu sa inteleg ce este acela un ID "decent, normal". Asadar, va rog sa-mi atribuiti Dvs. un ID pe care-l considerati ca atare si doar sa mi-l comunicati.
Va multumesc, cele bune.

Buna seara! Am si eu o rugaminte la fel ca si Dvs. Intre mine si Dvs. nu exista bariere culturale pentru moment, intre mine si Dvs. exista un regulament pe care eu imi doresc ca toata lumea sa il respecte. Asa cum Dvs. va este greu sa intelegeti ce este acela un ID impropriu asa imi este si mie geu a intelege ce vreti sa transmiteti cu "descapatinatu". Nu pot sa va atribui eu un ID, acesta trebuie ales de Dvs, eventual numele Dvs. este de preferat decat imaginea unui om cu capul taiat. Dupa cum vedeti eu am avut intelegerea de a comunica cu Dvs. si de a rezolva mica problema. Sper ca Dvs. sa fi inteles ca eu doresc o anumita armonie si de asemenea va doresc si eu o seara cat mai placuta !

Eu totusi cred ca atunci cand un om ca Dvs, admin al unui forum (banuiesc) are pretentia ca un user sa transmita ceva prin intermediul nickname-ului ales, atunci este vorba despre bariere culturale. Nickname-ul unui user este o optiune personala si, in afara de cazul in care cuvantul ales este ofensator, vulgar, incita la violenta, ura de rasa, etc, el trebuie respectat. Rolul unui nickname este unul singur: acela de a te putea loga pe forum. Nicicum nu e vorba de a transmite ceva, asa cum judecati Dvs. Daca de exemplu eu mi-as alege nick "pisoiul" credeti ca prin asta as vrea sa transmit ceva? Dar daca mi-as zice "Alfa"?
Eu am trait multi ani in comunism si am fost supus unor restrictii permanente de care, din pacate, imi aminteste acum cerinta Dvs de a avea un nick "decent, normal". Credeti ca daca Dvs "descapatinatu" vi se pare indecent si anormal, asta este parerea tuturor celorlalti oameni? Pe ce va bazati cand pretindeti asemenea lucruri? Unde, in ce cod moral sau lingvistic sau de orice alta natura, este inserat adjectivul "descapatinat" ca fiind indecent si anormal? Sa ne inchipuim o societate guvernata dupa aceste reguli pe care le aplicati Dvs. Daca am trai acolo, probabil ca eu unul ar trebui sa fiu lapidat in momentul in care mi-as lua ca pseudonim literar, sa zicem, "descapatinatu".
Mai mult decat atat, "descapatinatu" poate avea un sens metaforic. Poate mi-am pierdut capul din cauza unei domnisoare de care m-am indragostit. Poate mi-am pierdut busola, ratacindu-ma in hatisurile vietii. Numai Dvs apreciati ca lucrurile astea sunt indecente si imorale.
Iata de ce am spus si sustin in continuare ca ne despart bariere culturale de netrecut.
In orice caz, daca apreciati ca procedand asa cum o faceti serviti o cauza dreapta, va rog sa continuati si sa imi interziceti in continuare accesul pe forum.


Buna seara! Nu stiu de ce v-ati suparat asa tare, nu a fost nici pe departe intentia mea plus ca eu mi-am dorit ca acest lucru sa se rezolve fara a ajunge sa ma judecati atat de aspru mai ales ca nici nu ne cunoastem si nici nu v-am jignit. Am cerut un alt id deoarece nu sunteti primul utilizator care intra cu astfel de nume si ajunge sa jigneasca sau sa creeze disconfort. Nu spun ca Dvs. ati fi facut acest lucru dar din experientele mele m-am convins ca paza buna trece primejdia rea. Eu doresc ca membrii comunitatii noastre sa se simta confortabil si sa se adreseze unul altuia cu respect. Daca Dvs. considerati ca pretentiile mele sunt comuniste imi cer sincer scuze. Regulile pe care le-am impus sunt rodul celor aproximativ 2 ani de experienta si lucu cu oameni de diferite culturi, nationalitati si religii. Voi analiza impreuna cu moderatorii forumului dorinta Dvs. de a  va inregistra sub acest nickname si voi reveni cu un raspuns asta in cazul in care mai  doriti sa faceti pare din comunitatea noastra cu toate ca vedeti bariere de netrecut intre noi.
Cu respect!
 
Stimate domn, nu mi-am permis sa va acuz de comunism, doar v-am spus ca restrictia pe care vreti sa mi-o impuneti imi aminteste de restrictiile comuniste.
Eu va inteleg poate mai mult decat va inchipuiti dorinta de a avea liniste si armonie pe forum, numai ca in niciun caz ele nu se obtin prin limitarea libertatii de a-ti alege un nick. Eu pot sa-mi aleg un nick de tipul "Angelus" si apoi sa produc tulburare pe forum, determinandu-va sa ma banati. Sunt absolut convins ca nick-ul nu are legatura cu comportamentul pe forum. Cineva care vrea sa-si spuna "asasinul" poate fi, in realitate, un timid care se defuleaza in acest mod si care se dovedeste un foarte bun, placut si pasnic interlocutor.
In orice caz, constat cu placere ca nu sunteti un om dispus sa mearga pana in panzele albe cu o sustinere controversata. Poate ca la inceput v-am suspectat ca sunteti un habotnic, dar modul in care mi-ati raspuns ma face sa cred ca am exagerat oarecum.
Cat priveste nick-ul meu, explicatia pentru el este foarte simpla: l-am folosit pe mai multe forumuri si m-am obisnuit, din comoditate, sa il folosesc peste tot, laolalta cu o parola unica. Nu am dispozitia de a face liste cu tot felul de usernames pentru tot felul de forumuri, asa ca peste tot sunt "descapatinatu" si am aceeasi parola.
In concluzie, va asigur ca nu doresc sa transmit absolut nimic nimanui prin nickname-ul meu.
Astept hotararea echipei Dvs.
Cele bune,
descapatinatu

Contul dvs. va fi activat in cateva minute . Va multumesc pentru intelegere si suport si am incredere totala ca veti fi un foarte bun, placut si pasnic interlocutor! Imi fac datoria si va rog sa cititi cu atentie regulametul forumului, sper ca nu mi-o luati iar in nume de rau. Comunitatea noastra aflata departe de Romania, este una foarte mica unde incercam din rasputeri sa patram armonia si intelegerea intre membri. 
O seara placuta si va astept pe forum in doar cateva minute!
Din pacate, azi, incercand sa reintru pe forumul egiptean, am constatat ca el nu mai exista. Pacat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!