miercuri, 19 octombrie 2011

Mumulenii

Capcaunul Cumsecade - ma refer la Andrei Plesu, a mai scos un articol. Are omul un contract cu Adevarul si scrie articole saptamanal, contra cost. OK, e platit de Patriciu. 
Articolul asta e despre un film. Mai precis, un film serial despre comunism, la care a fost invitat si Plesu sa participe, alaturi de alti intelectuali care au "prins" comunismul, din diverse tari. Lui Plesu i s-a parut ca realizatorii falsificau usor istoria, pentru ca i-au cerut sa nu fie chiar foarte virulent. Buuuuuun.

La Antena3, combatantul violent M. Badea a spus ceva in maniera lui despre ultimul articol al lui Plesu. Din pacate, nu a mai avut timp (sanchi) sa spuna si cum se numeste articolul, asa ca eu presupun ca e vorba de cel cu filmul. In acelasi timp, pe forum la Adevarul, comentatorii au comentat (altceva nu ar puteau sa faca, desigur). Un oarecare "mumulean" a regurgitat asa: "acuma mangalitza presu e si critic de film, misto". Oh, cat de ingenios! Mi-am pus urmatoarele intrebari:
1. mumulean o fi totuna cu M. Badea?
2. mumulean o fi totuna cu V.C. Tudor?
3 In afara de Badea, VC si mumulean, mai exista si alt gen de cititori-comentatori in Romania?
4 Daca toti astia care comenteaza in genul mumulean ar fi trimisi cativa ani la reeducare, nu s-ar mai aerisi putintel atmosfera prin Romania?
5 Daca nu pot fi trimisi la reeducare, as putea sa le zic si eu, in stilul lor, "muriti, bah!!!" ?
6 Exista oare o metoda democratica prin care mumulenii sa fie redusi la tacere?
Raspunsurile mele sunt, in majoritate, triste. Da, mumulean, VC si Badea sunt totuna. Nu, atmosfera nu se va aerisi aici chiar daca mumulenii ar merge la reeducare. Da, pot sa le zic linistit "muriti!", asta nu va schimba absolut nimic; ei, in schimb, imi vor spune mie "mori si tu, dar in chinuri!". 
La intrebarea 6, nu stiu ce sa raspund. Aici se aplica zicala aia cu speranta care moare ultima.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!