vineri, 11 noiembrie 2011

O limita

Numai ce am venit la comp ca sa caut ceva, cand aia de la Realitatea au si inceput cu 11.11.2011. M-am uitat la ceas: era ora 11:11. O simpla coincidenta, daca era una mai complexa, ar fi fost si secundarul la 11.


De comentat, nu mai vreau sa comentez. Oamenii de pe intreaga planeta se arata a fi la nivelul celor care traiau in Evul Mediu. Imensul progres al stiintei nu a reusit sa-i faca pe cei multi sa renunte la superstitii, la teama de zei, la imbecilitati ca alea cu numerologia, astrologia, chiromantia si onania.
Stiu deja ca omenirea va face ce a facut azi - pregatiri pentru final etc, de cate ori va veni un idiot de profet ca mosul ala american si va profeti sfarsitul lumii, ori se vor insira planetele, ori va fi ora 22:22:22 in anul 2222. Pur si simplu, am capatat convingerea ca niciodata nu va fi altfel. Ia uite ce-a descoperit astroloaga de la Realitatea TV:
Observati cat de subtil! 1+1+1+1 = 4, 4+4 =8 si 8 culcat da simbolul infinitului. Asta imi aduce aminte de o mostra de stupiditate intalnita pe cand eram profesor de matematica.
Le-am explicat eu unora timp de o ora cum e cu trecerea la limita, insistand pe exemplul cu limita lui 1/x-8 atunci cand x tinde la 8, ceea ce se scrie ca in poza:
Dupa aia, m-am apucat sa verific daca au inteles cu adevarat. Asa ca le-am cerut sa faca limita lui 1/x-5 atunci cand x tinde la 5. Ei bine, unul dintre ei (care acum sunt sigur ca e minimum secretar de stat), a scris asa:
Acum, probabil ca nu toata lumea mai stie din scoala cum e cu limitele, asa ca o sa explic pe scurt. Cand x tinde sa devina 8, acel x-8 tinde sa devina 0 si atunci 1/x-8 tinde sa devina 1/0. Dar 1/0 inseamna infinit si cam asta este tot.

PS. Cei care chiar stiu matematica, sigur ca vor spune ca limita aia e plus infinit sau minus infinit, dupa cum x e mai mare sau mai mic decat 8. Sigur, asa e, deci o sa adaug ca e vorba de limita la dreapta.


Un comentariu:

După mine!