luni, 12 decembrie 2011

Mertzanul patriarhului

Am citit si eu, ca tot romanul, stirea despre patriarhul Daniel care se deplaseaza cu un Mercedes. Mare lucru - mi-am zis. Ce-ar trebui sa faca ditamai patriarhul? Sa mearga pe jos, probabil, pentru ca altfel, orice masina ar avea, ar sari fel de fel de ziaristi sa-l ia la intrebari. Eu, unul, as fi ales o masina mai modesta, e adevarat: un VW Passat, de exemplu si nu chiar ultimul model. Insa Daniel face cum crede el ca e mai bine. Oricum turma credinciosilor i se va prosterna la picioare, chiar daca l-ar vedea coborand dintr-un OZN. 

Ceea ce mi se pare insa incredibil este modul in care au reactionat crestinii habotnici pe forumuri. Pur si simplu au sarit la beregata celor care l-au criticat pe patriarh. Dialogurile suna cam in felul urmator:
- Patriarhul e om supus pacatului, ca noi toti
- Se vede ca esti sectant, esti o unealta a masoneriei, lovesti in crestinism
Si tot asa. Invariabil se ajunge la jertfa lui Cristos, la martiri, la bataia lui Dumnezeu cu seceta si inundatiile. Sunt absolut convins ca Daniel ar putea sa vina si in pantaloni scurti la liturghie si, daca l-ar critica vreun roman, habotnicii ar sari sa-i dea cu masonii si inundatiile.
Fundamentalistii astia fac un mare rau Bisericii. Cand ii auzi, iti vine sa treci la budism. Mai de folos ii este Bisericii un Capcaun Cumsecade cum e Plesu, care vorbeste despre ingeri, decat un bezmetic cu mintea intunecata care vede peste tot conspiratii anti crestine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!