duminică, 22 aprilie 2012

Mici intamplari cu animale (31)



Un vînător bătrîn din Moldova ne povesteşte:
Am văzut o vacă sălbatică. Eram la o vînătoare pe şesul Şiretului, la Hălăuceşti. În anul acela căzînd toamna şi iarna degrabă, oamenii abia au apucat să culeagă porumbul şi au fost nevoiţi să lase strujenii pe cîmp, în picioare. În nişte strujeni, aproape de zăvoi, am dat peste o vacă. Cînd ne-a văzut, de departe, a luat-o la goană în salturi mari spre zăvoi. Fugea cu capul ridicat sus şi cu coada întinsă. Se ţinea şi fugea fru­mos, cu salturi lungi şi elastice, parcă era un cerb. După două goane în zăvoi, cînd am ieşit la cîmp am găsit vaca păscînd iarăşi în strujeni. Şi de data aceasta ne-a observat de departe şi a luat-o la fugă spre desişul zăvoiului.
Am ştiricit la oamenii din sat, ce-i cu vaca aceasta. Mi s-a spus că nu se ştie de unde a venit, cu vreo trei luni în urmă. Trăieşte ca o sălbătăciune; toate încercările de a o prinde au rămas zadarnice. Mai tîrziu am auzit că vreo douăzeci de oameni călări, făcînd un fel de goană, au reuşit să o aducă în sat, după multă trudă.
Ionel Pop - Instantanee din viata animalelor
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!