marți, 24 aprilie 2012

Mici intamplari cu animale (32)

În vara anului 1945, întorcîndu-ne de la o pîndă de căpriori, prietenul meu îmi istoriseşte următoarele:
Vînam la pîndă în pădurea din hotarul Noul (Sibiu). Mă întovărăşea paznicul Cîrstea, care avea acolo cantonul. Ne-am găsit loc după o tufa dintr-o livadă care se întindea de-a lun­gul pădurii bătrîne. Eram ca la o sută douăzeci de paşi de pădurea din care aşteptam să iasă căpriorii. Pe cînd se înserase binişor, totuşi încă pe lumină bună pentru a putea trage cu carabina prin lunetă, observăm mişcare în marginea pădurii, apoi, printre crengile tufelor un animal mare, negru, care stă­tea nemişcat, evident cercetînd luminişul înainte de a ieşi în lărgime. Eram convinşi că e un mistreţ enorm, mare cum n-am mai întîlnit şi aşteptam să iasă din scutul desimii. Nu voiam să risc o împuşcătură nesigură, în desime, deşi forma se contura destul de bine. După un timp, care mi se păru fără sfîrşit, se mişcă negreaţă şi iese în livadă... un bivol. Negru ca tăciunele, gras, cu pielea lucie, cu coarnele mari, încovoiate pe lîngă grumaz.
Desigur că nu mi-a fost mare bucuria, şi îi spun lui Cîrstea să meargă să alunge bivolul, cel puţin să nu ne strice pîndă, dacă nu-i vier. Abia se ridică de lîngă mine paznicul, bivolul îşi înalţă nasul în aer, adulmecă, dă semn de nelinişte, sforăie, pune coada pe spate şi, cu toate semnele de spaimă ale unei sălbătăciuni care a luat miros de om, se pierde în pădure. I-am mai auzit săriturile rupînd sub copite uscături, cum trecea grăbit în depărtare.
După această întîmplare am auzit de la oamenii din satele din împrejurime că acel bivol a mai fost văzut de cîteva ori, mai ales prin pădurile din jurul Ocnei Sibiului. Era complet sălbătăcit, trăia prin păduri, ieşea la luminişuri numai seara, simţea de departe oamenii, fugea de ei şi fugeau şi oamenii, înfricoşati. Nu s-a auzit să-l fi căutat cineva, care l-ar fi pier­dut. Nimeni nu ştia de unde a venit şi unde a dispărut după vreo trei luni, cît a speriat oamenii din cîteva sate.
Ionel Pop - Instantanee din viata animalelor


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!