marți, 17 aprilie 2012

Taierea mieilor

1.Am mai scris despre miei si probabil ca voi mai scrie. Sunt total impotriva sacrificarii rituale a acestor blande animale in fiecare an, cu prilejul Invierii.  Invierea lui Cristos este un moment in care tot crestinul se bucura. De ce se bucura el? Pentru ca afla un lucru capital: moartea poate fi invinsa. Crestinul intelege ca daca urmeaza poruncile lui Cristos, va trai vesnic. Afland asta se bucura nespus. Si cum se bucura crestinul? Taie un miel si il mananca. Poate exista ceva mai absurd? Adica eu aflu ca sunt nemuritor si imediat casapesc un animal bland si nevinovat. Un animal caruia nu i se promite viata dupa taiere, pentru ca Invierea le este rezervata oamenilor. Macar daca i s-ar promite si amaratului de miel ca dupa ce va fi taiat si infulecat, va merge si el intr-un rai al mieilor...

2.In discutiile pe care le-am mai purtat pe tema asta, am intalnit argumentul urmator: "Oricum se taie animale, daca nu miei atunci gaini, curcani etc". Bun, dar ce importanta are asta? Daca se taie oricum animale, trebuie sa tai si eu? Daca oricum sunt omorate milioane de fiinte, trebuie sa omoram inca niste sute de mii cu prilejul Invierii? Pai atunci hai sa aplicam rationamentul asta si in cazul poluarii apelor, spre exemplu. Oricum se deverseaza in rauri si fluvii mii de tone de otravuri, hai sa deversam si noi cateva sute de litri. Oricum se arunca in natura milioane de bidoane de plastic, hai sa aruncam si noi bidoanele noastre. Se stie ca milioane de copii sunt batuti zilnic, hai sa ne batem si noi copilul. Nu stiu cine poate fi de acord cu astfel de rationamente. Faptul ca un lucru se petrece pe lume indiferent ca il facem si noi sau nu il facem, nu poate fi un argument pentru a face acel lucru. Si nici pentru a nu-l face. Totul tine de optiunea fiecaruia. Multe femei poarta haine din blana unor animale salbatice. Nu cred ca asta poate fi un argument pentru ca eu sa-i cumpar sotiei o astfel de haina. Daca eu optez pentru a nu cumpara, e optiunea mea. Si imi spun ca daca toata lumea ar avea aceasta optiune, atunci animalele sacrificate pentru blana ar fi salvate. Cred ca a merge catre acest scop este ceva pozitiv. Asta este, de fapt si mesajul lui Cristos: mergeti pe calea Mea si va va fi bine. Nu putem fi toti Cristos, dar putem incerca. La fel, putem incerca sa mergem pe o directie pozitiva, chiar daca nu putem obtine rezultatul dorit. De multe ori, a apuca pe calea cea buna e mai important decat a ajunge la rezultatul cel bun. 
3.Daca-l intrebi pe cel care taie mielul de ce face asta, aproape sigur iti va spune ca asa e Traditia. Mai departe, nu mai poate sa spuna nimic: nu stie care e traditia asta, nu stie ca nici macar nu e una mai veche decat crestinismul, nu are habar ce semnificatie are sacrificarea animalelor. El stie una si buna: trebuie sa taie un miel, sa se ghiftuiasca, sa bea cat poate si apoi sa traga un pui de somn. Cam aici e problema cea mare: in ce fel il multumeste pe Cristos jertfirea mielului de catre un betivan burtos care nu a tinut post, nu are niciun fel de sentiment special legat de intregul ritual si nici macar nu crede in Dumnezeu? 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!