vineri, 18 mai 2012

Joaca de Rusalii

Prima noapte petrecută la casă nouă. Am dormit neîntors, după ce m-am culcat pe la 8. Încă nu am becuri prin camere, azi trebuie să mă ocup - să văd dacă sunt deschise magazinele. Ieri a fost sărbătoare legală - Rusaliile. Totul închis, cu excepţia aşa-numitelor Kiosk - uri ale turcilor, care sunt deschise mereu şi de unde poţi cumpăra ce ai nevoie la preţuri şi de trei ori mai mari.

Înainte de culcare, am inaugurat curtea printr-o joacă epuizantă cu mingea. Cu ocazia asta, am constatat că Maria se teme de iarbă, de gândăcei, de orice vieţuieşte printre fire şi frunze. N-aş fi crezut una că asta, se simte bine numai pe beton, asfalt, pământ bătătorit, nisip, caldarâm etc etc. De unde i se trage, chiar nu ştiu. Îmi amintesc că pe când avea trei ani, mergeam cu ea prin diverşi munţi şi acolo lua în mână orice gânganie. Odată chiar m-am trezit că vine la mine cu un miriapod de vreo zece centimetri, roşu închis (de supărare, bănuiesc) şi care dădea disperat din toate picioarele. Aşadar a fost o vreme când Maria considera că poate pune mâna pe orice fel de vieţuitoare a ierburilor. Ei bine, nu ştiu ce s-a întâmplat între timp, dar acum intră printre fire cu multă prudenţă şi, dacă vede cel mai mărunt gândăcel, începe să strige. Sper să îi treacă, o să mă străduiesc să o ajut. Deocamdată am reuşit s-o determin să între printre margarete şi să facă un buchet - un bun început, mă gândesc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!