miercuri, 31 octombrie 2012

Visceralii

Daca ar fi sa aleg intre diversele soiuri de anti-basei, cu siguranta as opta pentru cei declarat viscerali, cei care zic: "nu ma intereseaza niciun fel de argument, nu vreau sa discut, dar il urasc pe Basescu si vreau sa moara in chinuri, impreuna cu Udrea - oricine ar veni in locul lui o sa consider ca e mai bun, chiar daca ala ar fi Hitler in persoana". Mie, sincer sa fiu, asta mi se pare o atitudine corecta. Pana la urma la ce sunt bune discutiile in contradictoriu, cata vreme tu ai deja o opinie formata si orice ti s-ar spune, de catre oricine, pe orice ton, cu oricata subtilitate, nu ti-o vei schimba? Pentru ce toata aceasta palavrageala inutila? Tata, eu nu-l vreau pe Basescu! Daca-i dau aia premiul Nobel pentru pace, eu tot nu-l vreau. Daca se dovedeste ca prin actiunile lui Romania a evitat o catastrofa, tot nu-l vreau. Daca descopera tratamentul cancerului si imi salveaza matusa, tot nu-l vreau. Eu impart lumea in doua: intr-o parte sunt unii pro-Basescu, in cealalta sunt unii anti-Basescu. Nu ma intereseaza argumentele niciuneia dintre tabere. Eu nu am argumente - si nici nu le caut - ca sa fiu anti-Basescu. Pentru mine Basescu e Satana in persoana si asta e tot.
Ei bine, omul care vine cu teoria asta, mi se pare demn de respect, pentru ca dincolo de toate pacatele lui, macar recunoaste: "da, asta-s eu".
In schimb, aia care se chinuie sa isi argumenteze ura viscerala, sunt de plans. Pentru ei, Basescu e rau fiindca a taiat salariile si Ponta e bun fiindca a zis el ca o sa le faca la loc. Basescu e rau pentru ca l-a pus pe Patapievici la ICR si acolo a fost expus un purcelus roz cu o zvastica pe cur. Ponta e bun fiindca l-a numit la ICR, in locul lui Patapievici, pe saurianul Marga, care se ocupa cu promovarea caloriferelor ca inventie romaneasca. Basescu e rau pentru ca i-a dat bani lui Udrea si ea a inceput proiecte de dezvoltare inutile, cum ar fi diverse partii de schi. Ponta e bun pentru ca baga bani in continuare in acele proiecte inutile si le prezinta cu tam-tam ca fiind ale USL. Basescu e rau pentru ca e un tiran, Antonescu e bun fiindca e un tiran - dar e de-al nostru. PDL e rau pentru ca a primit in partid personaje ca Solomon etc, PNL e bun pentru ca l-a primit pe Becali - dar Becali e pitoresc si da bani la biserici. Cei care argumenteaza se lupta de multe ori cu logica, forteaza bunul simt, dar mai si cedeaza pe ici pe colo, recunoscand ca nici uselistii nu-s usi de biserica - ce mai, o intreaga nebunie.
Dar la ce bun sa faci asta? De ce sa te chinui sa prezinti lucrurile din diverse unghiuri din care nu se vad petele umbroase, cand, la rigoare, tu nu esti decat un visceral deghizat in persoana care judeca totul cu dreapta masura? De ce sa joci teatru? In fata cui joci acest teatru? In fata propriei constiinte, nu?
Pai vezi, de aia iti zic ca esti de plans.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!