luni, 10 decembrie 2012

După alegeri

În momentul în care scriu acest articol, alegerile s-au încheiat și rezultatele sunt clare: USL a câștigat zdrobitor. Nu mă prea interesează cât a luat ARD, cât a luat PPDD sau cât au luat individual diverși oameni care au candidat și au ieșit din prima. Nu mă interesează că Elena Udrea a prins un mandat, nici că un om de valoare cum e Cezar Preda a ratat parlamentul și a demisionat. Singurul lucru care mă intersează e că USL a ajuns la aproape 60% și că vom avea un parlament dominat de această alianță. Mă interesează că un cotidian important cum este „Le Figaro” vorbește despre noi că despre niște paria, că în Europa România este percepută că singura piesă nepotrivită în puzzle-ul UE, că în SUA suntem plasați alături de țări ca Uzbekistan. Și pentru toate astea, o spun cu toată convingerea: Băsescu trebuie să plece.
Băsescu a făcut reforma statului, a luat măsuri nepopulare pentru traversarea crizei etc. Da, a făcut așa ceva, dar acum, la sfârșit, rezultatul este că suntem din nou conduși de „ai lui Iliescu”. Rezultatul opintelii de a ne plasa alături de UE este că UE se uită la noi ca la o ciudățenie și se întreabă de ce ne-o fi primit. Acest rezultat nu poate fi pus în cârca nimănui altcuiva decât a lui Băsescu. Punct.
Băsescu a jucat tare tot timpul și pentru asta l-am admirat. A dus țara în direcția corectă și l-am admirat și pentru asta. Acum însă trag linie și întreb: care este rezultatul acțiunilor lui Băsescu? Am ajuns cumva o țară respectată în UE? Avem cumva o economie atractivă? Dau cumva investitorii importanți năvală? Nici pomeneală: ne-am întors în anii lui Năstase, asta e tot ce s-a întâmplat. Ori pentru asta, Băsescu trebuie să plece, nu există niciun fel de altă discuție.
Cum o să plece Băsescu, asta e altă poveste. Poate o să se țină tare până la capăt și n-o să-l numească premier pe Ponta. Poate o să fie din nou suspendat și apoi demis. Poate o să demisioneze el. Poate o să bată palma cu noua putere - și asta tot un fel de plecare o să fie. Nu mă interesează - tot ce vreau e ca Băsescu să plece. Am ținut cu el în speranța că va fi atât de tare încât n-o să-l poată învinge nici măcar tripleta malefică Voiculescu-Ponta-Antonescu. N-a fost. Și asta înseamnă că strategia lui n-a fost bună. Evaluarea pe care a făcut-o a fost greșită - românii nu au nevoie de oferta europeană. Românii au nevoie în continuare de modelele de stânga, populiste, de o viață bazată pe principiul „dacă nu curge, pică”.
La ce bun tot ce au suportat românii în acești ultimi doi ani, dacă rezultatul nu a fost de natură să-i determine să recunoască și să accepte că a fost întru binele lor? După doi ani de privațiuni, românii au ales USL în proporție de 60%. Și atunci la ce mai avem nevoie de Băsescu? Ca să ducem USL la 80%?
Este momentul cel mai potrivit ca toată lumea să se oprească, să facă socotelile și să tragă concluziile. Concluzia tristă, pe care o poate trage oricine, este că după două mandate consecutive, Băsescu a reușit să ne aducă din nou sub umbrela roz a post-comuniștilor. Băsescu ne-a condamnat să trăim următorii patru ani de-aici înainte cu USL. Și pentru asta, trebuie să plece.
Dacă USL ar fi luat undeva pe la 40% și dreapta pe la 25-30%, altfel ar fi stat lucrurile. Atunci am fi putut vorbi de un succes al politicii lui Băsescu. Așa însă, eșec pe toată linia. Și în astfel de situații, când ești direct responsabil de eșec, trebuie să pleci. Băsescu ar trebui să urmeze exemplul lui Cezar Preda. Iar nouă, românilor, nu ne rămâne decât să mergem mai departe cu cei pe care i-am ales.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!