sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Autobuze si tramvaie

Marti, miercuri si joi, cum spuneam, am fost nevoit sa rezolv transportul scolar al fiica-mii cu autobuze si tramvaie. Pentru asta, m-am pregatit temeinic. Am rugat-o pe Christine sa sune la firma de transport (USTRA) si aia ne-au dat legaturile, la minut. Am scris toate pe o hartie si am bagat-o in portofel. Am invatat pe de rost niste intrebari in germana, de tipul "wo ich muss aussteigen". Problema a aparut la intoarcerea catre casa. Anume: ultimul autobuz cu care mersesem - pe numele lui 200, are statia la vreo 200 de metri de scoala, pe o strada cu nume complex. In mod normal, asa cum este pretutindeni, peste drum se gaseste statia pentru autobuzul care merge in sens contrar. Mi-am luat eu fetita de la scoala in prima zi si ne-am dus glont in acea statie. Cand, ce sa vezi? Autobuzul care vine acolo nu e 200. E altul, despre care nu-mi spusese nimeni, cu numarul 100.
M-am uitat eu pe hartia unde aveam notate informatiile si am remarcat ca plecarea de la scoala ar fi trebuit s-o fac tot cu 200, spre centru, mergand, adica, in acelasi sens in care am mers la sosire. Practic, era ca si cum nu m-as fi dat jos la scoala ci Maria s-ar fi urcat in autobuz, continandu-ne impreuna drumul catre centru. Daca eram neamt, urmam fara ezitare indicatiile. Fiind roman, m-am apucat sa fac analize. De ce adica sa ma duc catre centru, cand am venit din alta directie? De ce sa nu ma intorc pe acelasi traseu? Oare autobuzul 100 nu merge si el pana la tramvaiul de care aveam nevoie? Asa ca am intrebat o negresa, care mi-a confirmat: da, 100 merge pana la tramvaiul vostru. Asa ca n-am mai stat pe ganduri: ne-am suit in 100 (care vine din 10 in zece minute). In cateva minute am fost la tramvai si, in timp ce-l asteptam, ma tot intrebam de ce naiba nu ne-a dat tipul de la USTRA varianta cu 100. Am coborat din tramvai si ne-am dus la statia ultimului autobuz, cel cu care urma sa mergem pana acasa. Acolo, stupoare: tocmai ce trecuse si urmatorul era peste o ora! Asadar, asta era explicatia. Daca l-am fi luat pe 200 de la scoala, el ne-ar fi dus prin toata Hanovra, ar fi iesit din oras si ar fi ajuns prin nu stiu ce localitate lipita de marele oras, asa incat am fi ajuns la tramvai cu vreo 45 de minute mai tarziu si apoi am fi fost in statia ultimului autobuz cu numai zece minute inainte ca el sa apara. Frumoasa treaba!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!