joi, 14 martie 2013

Cum am devenit hot de biciclete (2)

In dormitor, mai era patul cel mare, în care dormeau părinţii mei, un dulap masiv şi misterios şi o bibliotecă. Pe jos, un covor de un albastru spălăcit, cu un model simetric oarecare şi înzestrat, pe două dintre laturi, cu franjuri. Franjurile nu erau un simplu ornament, ci o parte fundamentală a covorului. Trebuiau periate cu o grijă deosebită, nu doar fiindcă printre ele se puteau ascunde firimituri de pâine şi, implicit, gândaci flămânzi, dar era esenţial să rămână paralele şi orientate perpendicular pe latura covorului. Mult mai târziu, aveam să înţeleg că orientarea franjurilor era păstrată cu atâta grijă tocmai pentru ca, la cel mai mic deranj produs de cineva, acela să poată fi acuzat de neglijenţă şi lipsă de respect faţă de munca mamei. Acuzele nu erau violente, se rezumau la oftaturi cu subânţeles. Deoarece obiceiul descălţatului la intrare era interzis în casa noastră, datorită prostului său gust, caracteristic “ţopârlanilor”, oricine trecea pe la noi ajungea să tulbure, cumva, ordinea desăvârşită a franjurilor. Mama nu spunea nimic, dar, după ce invitaţii plecau, arbora o anumită expresie, ofta ca o regină, după care îngenunchea şi aranja zecile de franjuri unul câte unul.
In dulapul misterios umbla numai tata şi asta mă făcea foarte curios. Curiozitatea devenea tot mai mare, pe măsură ce-l urmăream deschizând dulapul şi apoi aproape băgându-se în el, ca să mă împiedice să văd ce se ascunde înăuntru. Mi se părea că lucrurile de acolo trebuie să fie văzute neapărat, pentru simplul motiv că tata încerca să le ascundă. Când am început să citesc poveştile copilăriei şi am aflat că în palatele împăraţilor există mereu câte o cameră în care nimeni nu are voie să umble, am înţeles că trebuie să aflu, cu orice preţ, ce comori ascunde dulapul lui tata. Îmi închipuiam că aş putea găsi un ochean fermecat, prin care, privind, aş vedea cea mai frumoasă prinţesă din lume, sau nişte diamante cu mii de luciri. Aşa că am fost teribil de dezamăgit atunci când, după ani şi ani de exerciţii ale fanteziei, tata, medic de profesie, mi-a spus într-o bună zi: “Ce, crezi că de tine ascund eu lucrurile pe care le am în dulap? Nici vorbă, de maică-ta le ascund”. Am fost convins, atunci, că în dulap se găsesc prezervative.
P1 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!