marți, 19 martie 2013

Rugaciune si gandire(1)

Exsta situatii in care cei mai multi oameni cred ca ar fi de acord ca este bine sa abandonezi gandirea. Una dintre ele ar fi, de exemplu, sexul. Imi inchipui ca daca cineva s-ar apuca sa gandeasca in amanunt ce face in momentul in care s-ar afla dezbracat intr-un pat, alaturi de o domnisoara sensibila si infierbantata, ar avea surprize neplacute. Asadar, sunt de acord ca uneori e bine sa lasi gandirea sa sa mai odihneasca.
Numai ca unii oameni - si nu putini, fac lucrul asta si in situatii in care mie mi se pare ca nu e deloc indicat. Si cazul cel mai "gras", ca sa zic asa, este raportarea la Dumnezeu. Cunosc oameni, altminteri capabili, care cand vine vorba de Dumnezeu sunt in stare sa sustina prostii incomensurabile. Am mai dat exemplul cuiva care, plecand de la ideea ca "la Dumnezeu totul este posibil", sustinea ca daca vrei sa te deplasezi din Cluj in Iasi ai si alte variante decat a o face instantaneu, intr-un timp finit sau intr-un timp infinit (acest din urma caz nefiind altceva decat o apropiere continua de Iasi, fara insa a ajunge sa pui vreodata piciorul acolo). L-am intrebat ce vrea sa spuna prin asta si, oricat am insistat, a tinut-o langa: "nu stiu". Evident ca intr-un final, a reusit sa ma enerveze, asa ca i-am zis: "daca nu stii, de ce naiba sustii tampenia asta?" Dar ea (caci era o "ea", am uitat sa spun) nu s-a suparat deloc. A zis (ca sa ma enerveze probabil si mai tare - unii se pricep de minune la asta) ca nu trebuie sa pun la suflet si ca o sa se roage pentru mine. Ei, asta a pus, desigur, capac, pentru ca se stie foarte clar ca nu exista mod mai sigur de a-l aduce pe un om rational in punctul in care e gata sa-si iasa din minti decat sa-i spui ca te vei ruga pentru el. In fine.
Eu, de fapt, am vrut sa scriu despre o absurditate celebra, prezenta in rugaciunea "Tatal nostru", pe care o spun zilnic vreo doua miliarde de credinciosi crestini - catolici, protestanti si ortodocsi. E vorba de cererea pe care toti acestia o inalta catre Dumnezeu cu cuvintele: "faca-se voia ta".
P2


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!