sâmbătă, 27 aprilie 2013

Cei 13 si misterul (25)

Petcu cel Blînd se foi neliniştit. Invincibilul Ş îl lăsase singur pe pluta pe care o ascunseseră amîndoi într-o scobitură a malului.
După aproape o jumătate de oră, şarpele îşi făcu apariţia şi Petcu, de bucurie, scoase un răget puternic.
   Şt! îl potoli Invincibilul Ş, temîndu-se să nu-1 fi auzit cineva pe măgar. Apoi zîmbi. In ochii săi alunecoşi se citea mulţumirea.
       Unde ai fost? îl descusu Petcu cel Blînd. Şarpele şovăi.
       Mă pot bizui pe tăcerea ta?
      Măgarul se codi:
       De, eu sînt cam limbut.
Invincibilul Ş se încolăci în jurul urechilor măgarului.
       Am să-ţi spun totuşi. Acum sîntem prieteni. Am pus la cale un atac.
       Ce? strigă măgarul speriat. Mi-e frică.
      Stai liniştit. Atacul nu e împotriva ta, ci a băiatului şi a celorlalţi. S-au travestit în piraţi şi i-au prins cu pluta pe la spate. A fost straşnic!
       Cine s-a travestit?
      Nişte amici mai vechi de ai mei cu care chiuleam de la şcoală. Ăştia au o bandă grozavă şi eu i-am pus să ne atace şi atunci, prima oară, în trenul de marfă.
         Da, mi-a povestit Ortansa de nişte gangsteri.
    Tot eu am pus şi frunzele de plop în grajd şi am indicat pe ele cele trei direcţii. De chestia cu Rosamunda ştii şi tu.
        Da.
        Şi ce zici de înscenările mele?
         Nimic, rosti măgarul senin.
         Nici măcar nu te miră?
   Ba da. Dar de la un timp m-am obişnuit atît de mult să mă mir, încît nici nu mai mi se pare ceva anormal.
        Ştii, spuse şarpele emoţionat, de dragul aventurilor aş fi în stare de orice. De data asta am făcut tot ce mi-a stat în putinţă să le creez acolo unde nu existau şi pînă la urmă ajung să cred în ele, uitînd că eu le-am născocit. Tu ai trăit vreodată senzaţionalul unei mari aventuri?
Petcu nu-i răspunse imediat. După un ceas de gîndire, timp în care Invincibilul Ş aştepta nerăbdător, măgarul exclamă:
       A, da, o singura dată! Eram tocmai la masă şi tata, văzînd că stăteam în picioare, mi-a spus să mă aşez. Dar cînd să mă aplec, am răsturnat găleata cu apă peste el şi atunci m-a dat afară din grajd. Am stat toată noaptea în ploaie şi am răcit îngrozi­tor.
Invincibilul Ş alunecă de pe urechile măgarului şi rămase mut de nedumerire. Intr-un tîrziu, rosti grav:
        Va trebui să plec,
        Unde?
        Mă duc să-i ajut pe băiat şi pe ceilalţi să evadeze de pe pluta piraţilor.
        Ia-mă şi pe mine, îl rugă Petcu. Mi-e tare urît aici.
        Bine, se învoi şarpele, dar să asculţi orbeşte toate ordinele mele şi mai ales să nu pui întrebări.
        Dar ce să pun în locul lor? se burzului Petcu cel Blînd.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!