marți, 1 octombrie 2013

Limba lui Hannah Montana

O mai tineti minte pe Hannah Montana? Era o adolescenta cu figura neprihanita, care ducea, intr-un serial american de mare succes, o viata dubla: ziua eleva ca oricare alta, noaptea star rock. Imi amintesc de anii in care Maria avea camera plina cu postere de-ale HM-ei, plus penare, creioane, gume si tot ce se mai poate imagina in materie de obiecte inscriptionabile, toate cu acelasi zambet care nu spune nimic al unei fete ca oricare alta, transformata de industria minciunii americane in zeita. 
Eu unul incepuseam sa ma satur - oriunde mergeam, la baie, la bucatarie, in dormitor, in sufragerie, n-aveam cum sa nu ma intalnescu cu HM. Apoi, nu stiu cum, am constatat ca toate obiectele alea si toate posterele nu mai erau prin preajma. Iar saptamana trecuta, dupa ce Maria a facut luna si bec in camera ei, pregatindu-se de marele party dedicat implinirii a 11 ani, m-am trezit langa usa cu o cutie mare plina de lucruri nefolositoare, printre care - ce sa vezi - bagheta magica HM, caietele HM, medalioanele HM, agendele HM si celelalte obiecte de cult. Pe deoparte m-am bucurat, realizand ca s-a terminat in casa noastra cu mironosita HM, pe de alta m-am intristat: iata, vremea a trecut, fetita mea arunca simbolurile copilariei mici. Dar, fiind eu un optimist (ha ha), m-am instalat in prima stare: cea de bucurie.
Stand si bucurandu-ma, dintr-odata mi-am pus intrebarea: dar ce-o mai fi facand Hannah Montana, mai precis interpreta ei, Miley Cyrus? N-a trebuit sa ma straduiesc prea mult ca sa aflu: Miley Cyrus a creat un nou personaj, nu stiu cum se numeste si nici nu vreau sa stiu (poate ii zice chiar MC), a carui imagine este cea a unei femei in chiloti care scoate o limba extrem de lunga. Nu cred ca stiu sa descriu prea bine ce sentiment mi-a creat vederea acestor imagini, asa ca le urc aici si fiecare poate sa le admire linistit:
Adăugaţi o legendă
Adăugaţi o legendă



















 

Intrebarea ingrijoratoare pe care mi-o pun este urmatoarea: am ajuns, oare, vremurile cand toate resursele de creativitate s-au epuizat si ca sa ajungi in prim plan trebuie sa vii cu o imagine cat mai socanta? S-a dezumanizat publicul tanar pana intr-acolo incat nu-l mai poate satisface nimic decat grotescul?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!