joi, 8 mai 2014

Invrednicire (15)


Shift Del
Iţi promit, îţi promit
că atunci când fi-va să fie - şi nu mai e mult,
o să mă îmbrac, în tăcere,
cu hainele pe care le purtam când eram copil
si pe care le-am păstrat cu sfinţenie în adâncul dulapului,
o să fac ordine pe birou, o să spăl
vasele din bucătărie,
o să tund iarba din curte şi o să repar
streaşina stricată de prea multele ciorovăieli ale vrăbiilor.

Pe masa la care-ţi place să te aşezi când obosită
te-ntorci de la lucru, n-o să găseşti, în ziua aceea,
nici măcar urma vreunui fir de praf,
iar geamurile vor fi atât de transparente încât
după un timp nu vei mai putea suporta izbiturile
zecilor de păsări încercând să treacă prin ele
ca să ţi se aşeze pe umeri.

Iţi promit, îţi promit că toate
cămăşile mele cu mânecă scurtă o să le iau
de pe spetezele scaunelor, iar papucii de pâslă
pe toţi o să-i recuperez de sub paturi,
unde motanul meu i-a ascuns ca să-şi facă
din ei culcuş călduros în iarna cea grea care se anunţă.

Să n-ai nicio grijă, când fi-va să fie -
şi nu mai e mult, oh, nu, deloc nu mai e mult,
din toate cărţile de poveşti pe care le-am citit
în ultimii ani, o să scot
semnele de carte făcute din frunze presate,
iar listele cu muzica şi filmele mele favorite,
din memoria bătrânului laptop obosit
o să le şterg cu combinaţia shift del.

Si-ţi mai promit, da, îţi promit că pozele
din anii copilăriei mele fericite,
cele la care privind cu tot mai împăienjeniţi ochi,
în fiecare seară am plâns cu lacrimile neputinţei,
pe toate o să le strâng, o să le duc în pădurea lupului Fendrik,
iar acolo, în scorburi şi sub rădăcinile stejarilor o să le ascund,
căci dintr-o pădure au venit şi-n adâncurile ei
trebuie să se întoarcă.

Dar până atunci, te implor, nu mai spune nimic.
Nu mă mai întreba, dupa cum îţi e obiceiul,
în ce fel se rezolvă problemele cu regula de trei compusă,
cine a scris Epopeea lui Ghilgameş şi de ce
nu pot delfinii să vorbească în limba aramaică.
Toate acestea au devenit, de la o vreme,
neimportante.
Raul Baz, 08.05.2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!